Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /var/www/ptbyphilip.se/public_html/wp-content/plugins/fonts-add/public/wsgf-load-style.php on line 27
Stark, Glad och Frisk 076-853 62 07 info@ptbyphilip.se

Projekt mot min topp form! Behöver du hjälp med att starta ditt nya träningsår på bästa sätt? Jag erbjuder min tjänst med personlig träning och kostrådgivning på Delta Gym centralt i Stockholm och ser fram emot att hjälpa dig!

Passa på att få tips och råd kring kosten också så går det ännu snabbare! Kom igång nu så kan du njuta av resultaten till sommaren!

Vill du ha min rådgivning slänger du iväg ett enkelt meddelande till min mail här eller via telefon på 0768536207. Berätta vad du har för mål så svarar jag inom 24h timmar hur jag kan hjälpa dig!

Har du funderat på att skaffa ett gymkort? Just nu vill jag passa på att påminna om att det är kostnadsfri träning på Delta Gym fram tills den 25 januari om du vill prova på att uppleva atmosfären i ett av Sveriges mest anrika och bästa gym tillsammans med andra med samma intresse – att träna och må bra. Oavsett träningsbakgrund kommer du känna dig hemma i denna familjära atmosfär. Välkommen till oss och bli inspirerad! 

toppform

”Om jag hade 8 timmar på mig att hugga ned ett träd, hade jag spenderat 6 av dom timmarna på att slipa min yxa”.
– Abraham Lincoln

Vem sade att det skulle vara enkelt? Var nu inte lat och gnällig. Allt du behöver är ett mindre avsnitt av din serie på Netflix varje dag och du har avgjort massa tid för att få in träning eller till och med starta ett företag vid sidan av ditt jobb. Kom igen nu… Nu bygger vi självrespekt & disciplin.

toppform

TIPS:
– 20min bastu om dagen minskar risken för hjärt & kärlsjukdomar med 43%
– En högkvalitativ multivitamin kan förlänga livet med 6%.
– De flesta skador relaterade till benen uppkommer från stela vader & fotleder.
– Knäböjen tränar 90% av kroppens muskler.
– Ju senare dina ögon kommer i kontakt med ljus på morgonen desto längre tid tar det att piggna till.
– Din glädje & motivation består utav hormoner du faktiskt kan påverka genom träning.

toppform

All träning behöver inte vara på gymmet! Allt du egentligen behöver om du är en väldigt upptagen person är 15-20min om dagen! Det finns massvis utav träningsformer du kan utföra som t.ex. kroppsviktsövningar (armhävningar & utfallssteg) och kettlebellsvingar. Här åker jag skridskor som ett annorlunda alternativ till ben och konditionsträning.

Ett träningspass behöver inte och bör inte vara två jobbiga timmar på gymmet som får dig att känna dig svimfärdig efteråt. Det mest optimala skulle vara om du kunde avge 30-35min till styrketräning och resten av timmen till någon form utav rörlighet och stretching 3-4 gånger i veckan. Hälsa och lycka handlar om goda vanor som läggs ihop över tid.

GODA VANOR: 
– Läsa ett kapitel ur en bok dagligen
– Spendera 10min på rörlighet varje dag
– 10 000 steg om dagen (nästan alla telefoner har en inbyggd stegräknare!)
– Handla mat två gånger i veckan
– Få massage så ofta du har råd, gärna minst en gång i månaden.
– Träna på kosten att vara ”tacksam”.
– Meditera 10 min varje dag (börja med endast 2-3min)
– Gå upp 30 min tidigare
– Minska av på det som är mindre viktigt så tid skapas för allt detta!

toppform

Du glömde väl inte att läsa mitt förra inlägg om ett lyckad kostupplägg? Om du missade det kan du klicka på inläggsnavigationen här nedanför för att komma dit! Det kan ha varit ett av mina mest värdefulla inlägg hittills!

Tills vidare!
Stark, glad & hälsosam,
Hälsningar,
PT By Philip